maandag 30 augustus 2010

peren??!!!

Gisteren wilde ik de laatste appels gaan plukken...ik krijg vanavond gezellig kletsbezoek en ik wilde een appeltaart bakken...Helaas zijn meneer de wind en de vogeltjes mij voor geweest... Ik heb nog wel genoeg voor de taart gelukkig...
Maar toen besloot ik maar wat peren te plukken...Ik heb een hele doos vol. Ik schat het op een kilo of  7-8 .
Wat daar nou mee te doen... ik heb gisteren al ongeveer 2 kilo geschild en gestoofd....Ik heb daarvoor de aanwijzigingen van Nathalie gebruikt.
En tsja vandaag staat dus die appeltaart op de plannning... ik denk dat ik er maar een appel/perentaart van ga maken.
Iemand nog tips wat ik nog meer met die peren kan doen??

3 opmerkingen:

  1. inmaken op sterke alcohol? ( heb je een leuk zelfgemaakt kado)
    of ehm perensiroop?
    of ehmmm wellicht kun je ze koel bewaren? dan kun je het later in porties eten?
    ben benieuwd wat je er nu echt mee gaat doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perenijs is lekker, muffins met peer zijn ook lekker en ik heb ook nog 3 verschillende recepten voor perentaart: http://foodblogvannathalie.blogspot.com/2010/04/perentaart-met-amandelroom.html, http://foodblogvannathalie.blogspot.com/2009/08/perentaart.html en http://foodblogvannathalie.blogspot.com/2009/09/appelpeercake-met-caramel.html.

    Wij hebben ook een perenboom. Een deel had ik vorige week al geplukt (moet altijd nog even staan voor ze lekker eetbaar zijn) en een deel moet ik nog plukken (doe ik ws morgen). Dus ik mag ook aan de slag!

    Peren kun je ook wel een tijdje in de groentenlade bewaren, of (als je die hebt) in een (koele) kelder. Hoe lang dit kan, ligt een beetje aan het soort peren dat je hebt.

    O ja, dit jaar wou ik perencompôte gaan proberen en ik had ergens nog een leuk recept. Zal eens gaan zoeken.

    Peer kan overigens ook goed in een salade, in combinatie met een blauwschimmelkaas is dat smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hangen ook heel wat peren! Ga ik eens denken wat ik er mee ga doen ...

    BeantwoordenVerwijderen