vrijdag 3 september 2010

de-blog-veranderd-mijn-leven-ervaring

Dacht ik hier simpelweg eens in de zoveel tijd een leuk verhaaltje te gaan schrijven over mijn pogingen om een succesvol moestuintje te maken.Blijkt dat het lezen van alle verschillende andere blogs die ik tegenkom toch wel een inspiratie te zijn. Op vele fronten. Ik wil nog steeds een mooie moestuin...maar ik wil ook bewuster leven, meer met minder zeg maar...en eens eindelijk wat sparen! En van die rommel in huis, hoofd en van mijn lijf af...althans van een deel van mijn lijf....Ik denk dat ik maar eens een to-do lijstje ga maken. Ik las ergens in een blog -ik weet al niet meer helemaal waar/bij wie- ze een doelen lijstje heeft gemaakt. En dat ze 101 doelen in 1001 dagen wil behalen.
Ik denk dat ik ook maar zoiets ga opstellen...dan mogen jullie mijn virtuele stok achter de deur zijn!?

Het is niet zo dat ik deze idealen van te voren niet had, maar nu zie ik de concrete voorbeelden van mensen die het lukt om zo te leven. Het ontbrak me vooral aan kennis,wilskracht en doorzettingsvermogen. Ik wist dus niet zo goed waar te beginnen. Nu ben ik van het niet denken maar doen....!
En om dat te bekrachtigen:
Vandaag heb ik al een kast uitgemest waar een hoop rommel inlag, die is nu weer heerlijk netjes!
en ik ben begonnen met iets dat ik vroeger heel leuk vond: rolschaatsen. Ik heb de kinderen en de kinderwagen en de rolschaatsen in de auto geladen en ben naar een mooi beschut stukje asfalt gereden. Daar heb ik de stoute schoenen aangetrokken (met wieltjes eronder) en ben gaan rijden! Het viel me allezinds mee...fijn trouwens die tweelingwagen...die geeft wel wat steun!! Ik vond het best inspannend en ook een beetje eng, maar ontzettend leuk! Ik ben best een beetje trots op mezelf.

En dat zijn dan zomaar twee dingen die ook op DE LIJST horen!
Ik ga vanavond in alle rust maar eens zitten voor die lijst, ik wil wel een haalbare lijst maken....anders is mijn motivatie zo weer gevlogen ben ik bang!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen